Najczęściej zadawane pytania - dostawca internetu Wrocław - CONNECTA

Najczęściej zadawane pytania

Wysłałem przelew bez podania numeru faktury, za którą płacę albo wysłałem go z innego konta

Każdy z naszych klientów ma przydzielony indywidualny numer konta bankowego – dlatego każda wpłata przesłana na podany na umowie lub fakturze numer konta jest przypisana do danego klienta. Jeśli w tytule nie ma podanego numeru faktury, to wpłata jest przypisywana do najstarszej niezapłaconej faktury.

Internet działa wolno lub przerywa połączenie

Najczęstszą przyczyną złego działania Internetu jest router bezprzewodowy zainstalowany w mieszkaniu klienta. Aby sprawdzić, czy to faktycznie router jest przyczyną, należy podłączyć laptopa (lub inne urządzenie) kablem bezpośrednio do gniazdka w ścianie (z pominięciem routera) i wtedy przetestować prędkość i stabilność Internetu – np. na stronie http://www.speedtest.net/

 

Routery korzystają z jednego spośród kilku dostępnych kanałów radiowych. Jeśli w sąsiednim mieszkaniu sąsiedzi również posiadają router ustawiony na ten sam kanał, to poszczególne routery zakłócają się nawzajem. Rozwiązaniem jest zmiana kanału radiowego w ustawieniach routera. Ponieważ w niemal każdym mieszkaniu jest router, dlatego dobranie odpowiedniego kanału może być dość czasochłonne (poziom zakłóceń od sąsiadów może się również zmieniać w zależności od pory dnia).

 

Ponadto zbyt duża odległość między laptopem a routerem lub przeszkody (ściany) na drodze za bardzo tłumią sygnał. Nierzadko wystarczy jedna żelbetowa ściana pomiędzy laptopem a routerem, żeby korzystanie z sieci było niemożliwe.

 

Routery działające w standardzie „G” (802.11g) reklamowane jako 54 Mb/s w rzeczywistości oferują użytkownikowi prędkość ok. 10-15 Mb/s przy silnym sygnale (w najlepszym przypadku: brak zakłóceń, mała odległość laptopa od routera). Natomiast routery działające w standardzie „N” (802.11n), których producenci deklarują przepustowości 300 Mb/s przesyłają dane z prędkością 50-100 Mb/s (co również bardzo zależy od siły sygnału i zakłóceń). Do wykorzystania tej prędkości nie tylko router, ale i laptop (lub inne urządzenie bezprzewodowe) musi pracować w standardzie „N” (mieć kartę bezprzewodową w standardzie 802.11n). Dodatkowo routery pracujące w standardzie „N” (802.11n) są bardziej odporne na zakłócenia z sąsiednich mieszkań i mają więcej kanałów radiowych do wyboru (w pasmie 2.4 oraz 5 GHz).

 

Oprócz zakłóceń przy połączeniu radiowym niektóre modele routerów mają problem z uzyskaniem wysokich prędkości nawet przy połączeniu kablem (zbyt mała wydajność procesora w routerze).

 

Dlatego podawane przez nas prędkości dostępu do Internetu można zawsze uzyskać podłączając komputer kablem bezpośrednio do gniazdka w ścianie, z pominięciem routera. W przypadku użycia routera prędkość może być mniejsza.

Czy są jakieś limity transferu danych?

Nie, nie ograniczamy ilości danych wysłanych i pobranych w ciągu miesiąca do i z Internetu.

Czy połączenie z Internetem ma taką samą prędkość w obie strony?

Tak, prędkość jest symetryczna. Przykładowo prędkość 100 Mb/s oznacza, że użytkownik ma możliwość jednoczesnego ściągania z Internetu z prędkością 100 Mb/s oraz wysyłania do Internetu z prędkością 100 Mb/s.

Jaki jest czas obowiązywania umowy?

Mamy 3 rodzaje dostępnych umów. Na czas nieokreślony oraz na okres 12 i 24 miesięcy.